Üzemeltető: Blogger.

C, D, E, K vitamin

C-vitamin /aszkorbinsav
Vízoldékony vitamin, melyet a legtöbb állat szervezete képes előállítani, az ember , a majom, és a tengerimalac azonban külső forrásra van utalva C-vitamin szükséglete fedezéséhez.
Ha stresszhelyzetben vagyunk, akkor megnő a C vitamin szükségletünk.
A C-vitamin segíti a vas szervezetünkbe való beépülését.
Kiemelkedő szerepe van a kollagén képződésében (a kollagén egy különleges fehérjemolekula, amely az emberi testben több helyen, pl. a bőrben, vérerek falában rugalmas és erős hálót képez).
Meggyorsítja az égési sérülések, sebek begyógyulását, így a műtét utáni sebgyógyulást és a hegképződést is segíti.
Csökkenti a vénás vérrögök kialakulásának a lehetőségét. 
Nagyon fontos szerepe van az immunrendszerünk egészséges működésében.
A nátha megelőzésében és kezelésében  kiemelkedő jelentősége van. A húgyúti fertőzések kezelésére javasolt gyógyszerek hatását is növeli. 
Természetes hashajtóként hat.
A különféle vírus- és baktériumfertőzések megelőzésében  hatása kiemelt és egyértelműen bizonyított.
A  C vitamin jótékony hatása kiterjed a fogínybetegségek megelőzésére is. A tapasztalatok szerint bizonyos fokú védelmet nyújt a gyakori szembetegség, a szürkehályog ellen is. 
A C vitamin hatása az is, hogy elősegíti a gyógyszerek, mérgek, idegen anyagok inaktiválását a májban.
A rákkeltő anyagok ellen is egyértelműen kimutatott a jótékony, megelőző és gyógyító hatása. Segít megakadályozni a nitozaminok (az élelmiszerekben, kozmetikumokban, gumitermékekben gyakran előforduló rákkeltő anyagok) képződését.
A dohányosok és az idős emberek több C vitamint igényelnek. A kutatások szerint minden cigaretta elszívása 25-150 mg C vitamint tesz tönkre.

A hivatalos napi ajánlott fogyasztás – RDA – szerint 60 mg. Egy átlagos felnőtt szervezete 20mg/kg C-vitamint, vagyis egy 80 kilós ember 1600 mg C-vitamint tartalmaz. Ennek 2-3%-át veszítjük el naponta. A napi szükséges c-vitamin bevitel gyakran vita tárgya a tudósok és kutatók körében.  Az újabb, de egyes régebbi tudományos kutatások ezzel szemben ennél jóval többet javasolnak. Pl. Dr. Szent-györgyi Albert, a C vitaminnal kapcsolatos felfedezéseiért Nobel-díjat kapott tudós napi 1000 mg-ot (1 g-ot), esetenként még ennél is jóval többet fogyasztott belőle, és hát.... 93 évig élt. 

Hiánytünetei: skorbut, szív- és érrendszeri betegségek, immunrendszer legyengülése, daganatos betegségek nagyszámú előfordulása, vérszegénység, csontritkulás, kóros elhízás

D-vitamin /kalciferol
Zsíroldékony vitamin, mely zsírokkal együtt szívódik fel a vékonybélből. Szervezetünk képes tartalékolni, de a fokozatos feltöltésről nem árt gondoskodni.
Szabályozza a csontok és fogak képződését, a foszfor és kalcium felszívódását és beépülését.
Fokozza az A-vitamin felszívódását.
Támogatja a csontok egészséges fejlődését, illetve a törések utáni gyógyulást.
Szükséges az egészséges kötőhártyához.

Hiánytünetei: csontritkulás (osteoporosis), izomgyengeség, izomtömeg megfogyatkozás,  szív, érrendszeri panaszok (magas vérnyomás, érelmeszesedés, stroke), autoimmun betegségek, angolkór, mellrák, prosztatarák és vastagbélrák

E-vitamin /tokoferol
Zsírban oldódó vitamin, amely antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, vagyis segít semlegesíteni a szervezetben felgyülemlett káros hatású szabad gyököket. Nyolc különböző formában létezik: alfa-, béta-, gamma- és delta-tokoferol; illetve alfa-, béta-, gamma- és delta-tokotrienol. Az emberi szervezetben a legaktívabb formája az alfa-tokoferol. A zsírszövetek és a máj elraktározza.
Védi a szervezetet az oxidációs folyamatoktól.
Védi a bőrt a korai öregedéstől, erősíti a körmöket, a hajszálakat.
Lassítja a sejtek öregedését, és rendszeres szedésével fiatalosak maradhatunk.
Nagyon fontos szerepe van a szem egészségének megtartásában, az időskori látásélesség romlásának megelőzésében.
Részt vesz a szervezet fehérje-, szénhidrát- és zsíranyagcseréjében, valamint a folyadékháztartásban.
Antioxidáns hatása miatt javasolt a fogyasztása szívbetegeknek, megelőzhető vele az érelmeszesedés.
Szükséges a megfelelő izomfejlődéshez, javítja az izmok teljesítményét, késlelteti kifáradásukat.
Mérsékli a kimerültség jeleit, hatásos segítség a krónikus fáradtság legyőzésébe
Erősíti az immunrendszert, különösen idősebb embereknek hasznos.
Jó hatású tüdőbetegségek esetén, segítséget jelenthet Parkinson-kórosoknak, mivel enyhíti az izomrángásokat.
Javítja a sejtek regenerációs folyamatát, ezért különösen hasznos betegség utáni, legyengült állapotban.
Csökkenti a vérnyomást és megelőzi az érrendszeri betegségek kialakulását.
Több oxigént juttat a szervezetbe, növeli az állóképességet és gyorsítja a regenerálódást.
Csökkenti a már meglevő betegségek erősségét, mint például a cukorbetegség tüneteit.n.
Megakadályozza a durva hegesedéseket külsőleg és belsőleg egyaránt. Helyileg alkalmazva jól felszívódik a bőrön át. Meggyorsítja az égési sebek gyógyulását.
Hiánytünetei: idegi károsodások, nemi aktivitás esetleges csökkenése, a vörösvértestek károsodása, legyengült immunrendszer, izomsorvadás.

K-vitamin /fillokinon, menadion
A zsírban oldódó vitaminok közé tartozik, bár ennek ellenére nem raktározódik hosszú ideig a szervezetben.
Az ember K-vitamin szükségletét felerészben fedezi a táplálékkal felvett és a bélrendszerben élő baktériumok által termelt K-vitamin. A táplálékkal bevitt K-vitamin 10-70%-a szívódik csak fel, ezért hosszan tartó, bélgyulladással járó betegség, vagy antibiotikus terápia következménye K-vitamin hiány lehet.

A K-vitamin hatása: Elősegíti a megfelelő véralvadást.

Hiánytünetei: vérzékenység, véralvadási zavarok, zsírfelszívódási- és/vagy májfunkciós zavarok.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

kombucha, kombucha-ital, kombucha-tea, kombucha-gomba, méregtelenítés, lúgosítás, immunrendszer-erősítés, anyagcsere-harmonizálás, emésztés-javítás, bélflóra-szabályozás
Copyright © 2013-2018.Kombucha.

  © Blogger template Foam by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP